החזון העסקי, הלכה למעשה.

החזון העסקי, הלכה למעשה.

נכתב על ידי Alon (07/12/04, 17:31:26)

שלושה צעדים לעבור מיעדים למציאות.


בעל עסק ומנהל יודע שהמפתח להצלחה עסקית היא בחתירה לצמיחה אשר מציבה אתגר לך ולעובדיך להשיג יותר.
לדוגמה:
אנחנו עומדים להגדיל רווחים ב 20% בשלושה החודשים הבאים.
אנחנו עומדים להפחית את ההוצאות המיותרות שלנו עד סוף השנה.
אנחנו מתכוונים להעסיק אנשים מעולים וחיוביים למחלקה החדשה שלנו.
כמובן שהרשימה אין סופית.

עדיין במסגרת הרצון לרווחים גבוהים יותר ולשיפור השירות מנהלים רבים שמים מטרות קצרות טווח, בחזית במקום את החזון הגדול בנוגע לעסק שלהם.
כתוצאה מכך העסק שלהם נשאר שנה אחר שנה עם אינדיקציה קטנה של צמיחה כל שהיא. אז מה השתבש?

מספר מנהלי חברות מטילים את האשמה של חוסר הצמיחה של הארגונים באירועים חיצוניים.
הם טוענים שהתחרות, הכלכלה, הלקוחות שלהם,  ואפילו העובדים שלהם עשו או לא עשו משהו שגרמו לאי השגת המטרות.
אחרים מאשמים את הצבת המטרות של עצמם, מאמינים שהמטרות שלהם היו גבוהות מידי להשגה עבור כל חברה אחרת. האמת היא שכאשר מדובר בשינוי
חיובי בעסק שלך, הצבת מטרות מסורתיות אינן מספיקות.
המפתח הוא להסתכל לתוך עצמך והחברה שלך ולקבוע לא מה אתה רוצה להשיג בחודשים הקרובים, אלא איזה  סוג של ארגון אתה רוצה שיהיה לך.

עבור מה החברה שלך קיימת?
כאשר מנהלים אומרים שהם רוצים להשיג מספר מטרות עסקיות, באופן טבעי הם מסתכלים לעבר גורמים חיצוניים לעזרה, עיצה, והכוונה.
לדוגמה, הם יכולים להגדיל הכנסות רק אם הלקוח מוציא יותר. או שהם יכולים להקטין הוצאות רק אם הספקים יקטינו מחירים.
מכל מקום כאשר מנהיגים מחליטים לערוך שינוי חיובי בתפיסה שלהם עבור מה הארגון שלהם קיים ובוחרים בלקיחת אחריות במקום בלתרץ תירוצים.
כך הם מחזיקים עצמם מחויבים באופן אישי עבור עתיד העסק שלהם ואינם זקוקים לגורמים חיצוניים שידריכו אותם. הם יכולים להוסיף מצליחנים לשורותיהם
בגלל שבמקום לחפש ללא הרף את העובדים הנכונים, הם מחויבים לחזון הגדול שלהם וכתוצאה מכך הם מושכים רק את האנשים בעלי רעיונות דומים.

כדי לשנות את הפרספקטיבה של העסק שלך ולהשיג את מטרות הארגון שלך, אתה יכול לעקוב אחר שלשה צעדים פשוטים אשר יאפשרו לך להפוך את החזון
העתידי שלך למציאות עכשווית. בעשותך כן אתה עושה את עתיד העסק שלך היום ומבטיח שהחודשים והשנים הבאים יהיו שונים ומזהירים.

1. צור את החזון שלך.
האם אתה יכול לתכנן את העסק המושלם, כיצד הוא יראה? מי יהיה העובד הטוב ביותר שלך? איזה סוג של לקוחות העסק שלך ימשוך? לאיזו רמה של
הכנסות אתה מצפה? אם אילו מדינות תעשה עסקים? מה אתה עומד לומר לעצמך כדי להבטיח שהחזון שלך יהפוך למציאות? מה שאתה יוצר עבור העסק
שלך, זה החזון שעליך להתמקד בו כדי להביא את העתיד שלך אליך כעת.
כאשר אתה מזניח את יצירת החזון של החברה שלך,אתה מאפשר לגורמים חיצוניים לקבוע את הצלחת הארגון שלך. יצירת חזון היא למעשה לקיחת שליטה
על העסק שלך וקבלת אחריות עבור הבחירות שאתה עושה.
על ידי שמירה איתנה של החזון שלך במודעות ושיתוף החזון עם אלה שעובדים עבורך ואיתך, אתה מעניק לעצמך ולאלה שעובדם איתך את ההכרה והעוצמה
לשנות אמונות כך שלבסוף החברה שלך תהפוך לסוג של חברה שהלקוחות שלך מחפשים.  

כאשר אתה יוצר את החזון ההתחלתי, קח את הזמן לבחון תחומים אחרים בחברה שלך ואחר כך תקבע את המיקוד עבור כל היבט מסוים.
לדוגמה, אתה יכול להיות בעל חזון עבור המוצרים והשרות  שלך, הקשרים עם העובדים שלך, התרומה לחברה וכ"ו. ככול שאתה מתמקד בכיצד כל
היבט של העסק שלך צריך להיות. כך תשיג יותר בהירות בנוגע לכיוונך בעתיד.

2. צור את הזהות לחברה שלך ביחס לחזון.
חשוב על שלושה איכויות או ערכים שאתה רוצה שיהיו לך כדי להפוך את החזון שלך למציאות?
לדוגמה:  "חדשנות", "בלתי ניתן לעצירה", "חזק", "מחויב" מפני שהעולם החיצוני שלך הינו השתקפות של עולמך הפנימי, מה שאתה
יוצר בעסק שלך יהיה חזק רק ככול שאתה והאנשים שעובדים איתך חזקים מבפנים.
זהות זה אומר לקחת בעלות על החזון ועל מה שאתה רוצה שהחברה שלך תהיה.
כל אותם תירוצים מדוע אינך יכול להפוך את החזון שלך לאמיתי צצים בהעדר זהות.
איני יכול לבנות את העסק שלי כהלכה מפני שאני לכוד על ידי כוחות השוק.
איני יכול להפחית הוצאות מפני שאיני בעל הבניין ושכר הדירה ממשיך לעלות.
כל התירוצים האלה צצים בגלל העדר  זהות  מבוססת.
זהות עסקית הינה כוח בשוק, אם כן מדוע לא לבחור אחד שמשרת אותך ואת הלקוחות שלך.

כאשר אתה בוחר את האיכויות אשר אתה רוצה שיאפינו את העסק שלך, אתה מונע מגורמים חיצוניים להאט אותך.
קבלת החלטה להרחיב את השוק שלך כדי שתוכל להביא את העסק שלך לצמיחה.
אתה בוחר להוביל את התחום שלך בשוק כדי שתוכל למשוך עובדים מוכשרים.
אתה בוחר בחשיבה יצירתית שתאפשר לך להפחית הוצאות מבלי להקריב איכות.
ביסודו של דבר, המתחרים שלך, מחזיקי המנויות שלך, העובדים שלך, הכלכלה ואפילו האירועים הנוכחים לא יכולים יותר להכתיב את הכוון שבו
חברתך צועדת. יצירת זהות עבור הארגון שלך, משחררת אותך משליטתם של גורמים אחרים ומאפשרת לך סוף, סוף לפעול על פי היעדים והמטרות שאתה
הגדרת כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

3. היה מחויב לחזון שלך.
שום דבר לא יקרה ללא מעשים. הדבר נכון גם בעניין הפיכת החזון שלך למציאות.
כעת שרכשת לעצמך חזון וזהות ברורים, אתה חייב כעת לנקוט בצעדים אשר ישפיעו על החברה שלך באופן חיובי ויהפכו אותה לחברה שאותה אתה רוצה.
כאשר אתה מחויב לחזון שלך אתה נוקט בצעדים יומיים אשר יביאו אותך אל מטרתך.
השתקפות מעשית יום יומית לחזון שלך הכרחית כדי להגיע להישגיות,
מספר מנהלי חברות מוצאים תמונות אשר מצליחות להזכיר להם את חזונם, הם מסתכלים על התמונות מידי יום, אחרים מעדיפים לקרוא או לדקלם הצהרה
אשר עוזרת להם להתחבר  בדיוק לאן שהם רוצים.
לדוגמה אם החזון שלך להרחיב לשוק הבינלאומי עליך לבחור באילו מדינות, אתה יכול למצוא פרוספקטים של סוכנויות של מקומות אלה ולתלות אותם
במשרדך.
או שאתה  יכול, להזכיר לעצמך מידי יום "אני אחראי על ארגון בנלאומי בעל שלוחות בארה"ב, הונג קונג אנגלייה וישראל.
כאשר המוח מצליח לדמיין את התמונה במלואה, אתה תהפוך ללהוט יותר לעשות את כל מה שדרוש כדי להשיג את התוצאות הרצויות.
המוח אינו מפריד בין מציאות לדמיון. אז מדוע לא להעצים את המציאות.

לבסוף, הוסף נקודות ביקורת כך שתוכל להעריך את התקדמות העסק שלך.
שאל את עצמך באופן שוטף שאלות כגון אלה:
מה ההבדל בין העסק שלי היום לבין העסק שלי לפני שנה?
אילו צעדים עלי לנקוט כעת כדי לעזור לחברה שלי כדי להציג את נוכחות השוק שאני רוצה?
ומה אני יכול לעשות על מנת לקרב את החזון שלי?
אם זה אפשרי צרף חבר ואפילו חבר דמיוני שיקבל ממך דין וחשבון ואשר ישאל את השאלות האלה עבורך, שאלות  שיעזרו להצביע על אפשרויות שבהם אתה
עלול לחבל במטרותיך, ולחשוף דרכים אשר ישרתו אותך להביא את העתיד אליך היום.

תפוס את ההזדמנויות שלך היום
הצהרות פשוטות על מטרות אינן מספיקות כדי לשנות באופן דרמטי את העסק שלך.
עליך גם להחליט כיצד העתיד האידיאלי לעסק שלך יראה, אילו איכויות עליך ועל העובדים שלך להשיג, ולבסוף אילו צעדים מידי יום ביומו יביאו אותך
לתוצאה הרצויה. ללא תוכנית שכזו, לא יהיה לך שום דבר מוחשי להתקדם לקראתו ותאלץ להסתפק במקום שבו אתה נמצא היום.
על ידי ביצוע שלושת הצעדים הפשוטים האלה אתה יכול ליצור את הארגון של חלומותיך היום. אחר כך במקום להסתכל אחורה על סוף השנה ולתהות, מה
קרה למטרות שלי? אתה יכול להציב אתגר לעצמך ולשאול מהו המקום הבא שאליו אני יכול להצעיד את העסק שלי?


המאמר חובר על ידי : Jacqueline Cornaby
ותורגם לעברית.
מפורסם במקור ב ,,הדרכה לדוברים,,
http://www.tech4speakers.com